۱۳۸۸ خرداد ۲۹, جمعه

راه‌حل های انقلابی - رهبران قلابی

برادران و خواهران ِ مشارکتی من، انقلابی در کار نیست. کسی برای پس گرفتن کرسی ریاست جمهوری در نظام ولایت مطلقه‌ی فقیه خون نمی‌ریزد. کسی جانش را برای رهبر شدن رفسنجانی یا منتظری فدا نمی‌کند. از اول قرار بر این بود که با شرکت در انتصابات، قدم به قدم به سمت دموکراسی حرکت کنیم. اعتقاد داشتید که با خشونت و انقلاب کردن هیچ کشوری به دموکراسی نرسیده است. اعتقاد داشتید که رفتن احمدی نژاد خودش موفقیت بزرگی است. رهبر را از ا.ن. جدا می کردید و می گفتید که هر چه می‌کشیم از دست این محمود است. رژیم ج.ا. را اصلاح پذیر می‌دانستید. گذشته‌ی موسوی برایتان مهم نبود و شگفتا که موسوی بدون آنکه شعارهای تند و تیز بدهد شما را جذب کرده بود. مثل خودتان فقط با ا.ن مشکل داشت.

مگر حالا چه شده که حاضرید خون صدها نفر بریزد؟ تا شاید دل عظمی به رحم آمد و جای محمود را با موسوی عوض کرد؟ موسوی همین حالا هم بدنبال اصلاحات ساختاری نیست. اصلاحاتی که امثال نوری از مدت‌ها پیش بدنبالش بوده‌اند.
برای اصلاحات ظاهری و دروغین خون 32 نفر را نمی‌ریزند، دانشگاه‌ها را به خاک و خون نمی‌کشند، خارجیان را از کشور اخراج نمی‌کنند. فعالین سیاسی را بصورت فله‌ای بازداشت نمی کنند، روزنامه‌ها را نمی‌بندند.

عزیزان من برای انقلاب کردن باید رهبر انقلابی داشت. موسوی بدنبال انقلاب نیست، بدنبال اصلاحات هم نبود. می خواهید به دوران امام برگردید؟ مگر همین امام پدران و مملکت ما را به خاک و خون نکشید؟ موسوی می‌خواهد رئیس جمهور بشود که چه کند؟ ایران را به 4 سال پیش برگرداند؟ می‌خواهید خون بریزید تا همین را بدست آورید؟ آیا بین شعارهای موسوی قبل و بعد از تظاهرات تفاوتی می‌بینید؟ آیا تا به حال به ساختار نظام انتقادی وارد کرده است؟

ملت ایران به موسوی رای داد تا خون نریزد. امروز فهمیده که با رای دادن به حقش نمی‌تواند برسد. ملت ایران راهش را پیدا کرده. رهبران و اهدافش را هم پیدا خواهد کرد.

_________________________
پی نوشت1: گفته می‌شود که امروز(30 خرداد 1388) قرار است تجمعی در میدان انقلاب برگزار شود. تا به الآن(ساعت 12:30) هیچکدام از سایت‌های «قلم نیوز» و «سحام نیوز» اطلاعیه‌ی مربوط به راهپیمایی را در سایت خود قرار نداده‌اند. سایت حزب اعتماد ملی چند ساعت پس از سخنرانی خامنه‌ای اطلاعیه‌ی زیر را از روی سایتش برداشت:
متاسفانه اصلاح طلبان با جان مردم بازی می‌کنند. کثیف هم بازی می‌کنند. دعوت رسمی نمی‌کنند تا مسئولیت را از سر خود باز کنند. فشارها و تهدیدهای حکومت را تحمل نمی‌کنند اما با کشته شدن مردم مشکلی ندارند. اگر حضور مردم پرشور بود خود را لابه‌لای جمعیت قایم می‌کنند،‌ اگر هم کم بود که در خانه می‌مانند.

پی نوشت2:بین هزینه و فایده‌ی هر حرکتی باید تناسبی وجود داشته باشد. خامنه ای به صراحت گفته که تا پای جان از نتیجه‌ی انتخابات دفاع می‌کنم. در چنین شرایطی تنها راه ابطال نتایج انتخابات کنار زدن خامنه‌ای است. کنار زدنی که هدفش رسیدن به جمهوری نیست بلکه تنها می‌خواهد کس دیگری را بجای ولی فقیه بنشاند. آیا جابجا شدن خامنه‌ای با منتظری ارزش خون صدها نفر را دارد؟

۲ نظر:

  1. دوست عزیز حرفهایت بد نیست ولی چیزی که مهم است این است که اینبار موسوی و کروبی و حتی رضایی مجبور شدند برای تشویق مردم به رای به آنها حرفهایی رو بزنند که سالها در ایران تابو بوده اند مثل فدرالیسم اقتصادی ایجاد تغییرات در قانون اساسی و ... این خودش خیلی ارزشمند است. دوم اینکه مردم هم اتحاد را یاد گرفته اند و هیچکس حرفی از انقلاب و تغییر حکومت نزده است منتها این سالها انقدر که حقوق مردم محدود شده است که کوچکترین درخواستی به انقلاب تعبیر می شود. موسوی و کروبی بهانه هستند برای دستیابی به یک سری حقوق و نشان دادن قدرت مردم به حکومت آن زمان هم که موسوی رییس جمهور بود همین مردم بهش اجازه دادند که در شرایط زمانی اون اتفاقها بیافته. در هر حال من درک می کنم که چقدر ناراحت هستی ولی با این حرفها فقط حرکتی را که مردم شروع کرده اند برای یک قدم به جلو را تحقیر می کنی. این حرکتی است که شروع شده و همه می دانند که همه پل ها خراب شده و راهی ندارند جز اینکه به جلوبروند. این بسته به حکومت است که تا کجا می خواهد پیش برود چون الان سوای مطالبات مردم می دانند که اگر در مقابل تحدیدات عقب بشینند شرایط به سراتب بدتر می شود و این شهدای راه سبز هم باعث شد که حرکت مردم مصرانه تر شود. به وبلاگت دوباره سر می زنم خیلی دلم می خواهد بدانم پیشنهادت چیست؟ اگر این کار را نکنیم چه باید بکنیم؟

    پاسخحذف
  2. "این حرکتی است که شروع شده و همه می دانند که همه پل ها خراب شده و راهی ندارند جز اینکه به جلوبروند."
    مشکل اینجاست دوست عزیز. اینها به جلو نمی‌روند و پشت خط قرمز اصل ولایت مطلقه توقف کرده اند.
    به سایت کروبی سر زده‌اید؟
    http://www.etemademelli.ir/published/0/00/45/4575/
    خبر مربوط به راهپیمایی شنبه را از روی سایت برداشته‌اند.
    "خیلی دلم می خواهد بدانم پیشنهادت چیست؟ اگر این کار را نکنیم چه باید بکنیم؟"
    در حال حاضر نباید هزینه‌های بیش از اندازه داد. خامنه‌ای ثابت کرده که بسیار خود رای، سنگدل و لجباز است. رئیس جمهور شدن موسوی ارزش ریخته شدن خون صدها نفر را ندارد. از پشتوانه‌ی فعلی می‌توان برای جنبش های بعدی استفاده کرد. یک جنبش سرکوب شده انرژی زیادی از جامعه می‌گیرد.

    پاسخحذف