۱۳۸۸ مرداد ۲, جمعه

چند نکته در باب حکم حکومتی خامنه‌ای به احمدی نژاد

بسمه تعالی
جناب آقای دكتر احمدی نژاد، رياست محترم جمهوری اسلامی ايرانبا سلام و تحيت
انتصاب جناب آقای اسفنديار رحيم مشايی به معاونت رئيس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی ميان علاقمندان به شما است.لازم است انتصاب مزبور ملغی و كان لم يكن اعلام گردد.

1)این نامه در دو نسخه منتشر شده است:
  1. سایت رسمی خامنه ای
  2. خبرگزاری فارس نیوز
در نسخه‌ی فارس نیوز آرم جمهوری اسلامی حذف شده و Aspect Ratio (نسبت منظر) نامه هم تغییر یافته (نامه کشیده شده). هیچکدام از نامه‌های قبلی خامنه‌ای (که در اینترنت موجود هستند) سربرگ ندارند. در نامه‌های خمینی یا دیگر مراجع نیز اثری از سربرگ وجود ندارد. شاید یکی از دلایل حذف سربرگ از سوی فارس نیوز همین مسئله باشد.




2)کلمه‌ی جناب جا افتاده و بعداً به متن نامه افزوده شده است. در یکی از نامه‌های قبلی خامنه‌ای هم این ایراد مشاهده می‌شود. (کلمه‌ی مومن) این جاافتادگی می‌تواند به خاطر عجله در تنظیم کردن نامه یا کنایه زدن به احمدی نژاد باشد.



3)این نامه 6 روز پس از نوشته شدن منتشر شده است.

4)خبر استعفای مشایی یک روز پس از انتشار این نامه از سوی خبرگزاری پانا (وابسته به آموزش و پرورش) منتشر شد.

5)مشایی در سایت شخصی خود خبر استعفا را تکذیب کرد و مخالفانش را در چهار گروه دسته بندی کرد:

  1. گروه ها و اشخاصی که بدون مطالعه و شناسایی سوابق مشایی از دور دستی بر آتش تفرقه افکنی داشته و همواره بر اتش این اختلاف می دمند.
  2. گروه‌های سهم خواه از انتخابات که تاکنون موفق به دریافت سهم مورد انتظار از احمدی نژاد نشدند.
  3. آن‌هایی که جرات مخالفت رودررو با احمدی نژاد را نداشته و برای جبران مافات به کرات یاران او را مورد حمله قرار می دهند.
  4. آن‌ها که بر این باورند مشایی با قرار گرفتن در پست معاون اولی به طور بالقوه در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری از شانس بالایی برای به دست آوردن آرای ملت برخوردار است.
6)نایب رئیس مجلس (محمدحسن ابوترابی‌فرد ) 30ام تیر در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد:


باید بدون کمترین درنگ، حکم عزل و یا قبول استعفای مشایی توسط ریاست جمهور اعلام شود.
وی این مساله را مطالبه‌ جدی رهبر انقلاب و خواست اکثریت قاطع نمایندگان مجلس دانست و تصریح کرد: این خواسته در احترام به نظر رهبر معظم انقلاب و در قدرشناسی از نگاه علما و مراجع تقلید، چند ماه قبل از رییس‌جمهور درخواست شد و امروز نیز به طور جدی و موکد در دستور کار نمایندگان مردم در مجلس است.
7)احمد خاتمی 31 تیر: برکناری فوری مشایی آزمون ولایتمداری احمدی نژاد است.

8)قالیباف(2ام مرداد): آقای مشایی خودش طرفدار منافقین بوده، حتی همسر آقای مشایی منافق است و سه سال در زندان بوده .

9)دوم مرداد حکم حکومتی خامنه‌ای به احمدی‌نژاد منتشر شد.

______
از اظهار نظرات ابوترابی و خاتمی می‌توان دریافت که احمدی نژاد بدون شک از نامه‌ی خامنه‌ای آگاه بوده است. اما آیا خامنه‌ای این نامه را تحت فشار نوشته؟ آیا تاریخ نامه جعلی و عقبتر از زمان واقعی است؟

پاسخ به این سؤال در حال حاضر مشکل است اما در اینباره 5 فرض را می‌توان مطرح کرد. (فرض‌های اول و دوم تا حدودی بایکدیگر تضاد دارند و برای پاسخ صحیح بایستی منتظر تحولات آینده بود)

اول. از واکنش سریع سایت پانا به این انتصاب می‌توان حدس زد که تاریخ نامه به احتمال بسیار زیاد واقعی است و خبرگزاری فوق با آگاهی از نامه‌ی خامنه‌ای، خواسته تا احمدی نژاد را تحت فشار بگذارد و او را در برابر یک عمل انجام شده قرار بدهد.

دوم. در شرایط بحرانی کنونی تنها کارت بازی خامنه‌ای پرونده‌ی اتمی و رابطه با آمریکا است که می‌تواند وضعیت ج.ا را در جهان تا مقدار قابل توجهی بهبود بخشد. باور این نکته که رئیس جمهور منتصب بدون مشورت با خامنه‌ای مشایی را برگزیده، بسیار مشکل است مگر آنکه جداً خود را رئیس جمهور امام زمان بداند. 30 سال پیش نیز دانشجویان خط امام خمینی را در برابر یک عمل انجام شده قرار دادند. ممکن است خامنه‌ای پس مواجه شدن با اعتراضات، برای جلوگیری از بروز اختلاف در میان اصولگرایان این تصمیم را گرفته باشد. در این صورت تاریخ نامه از 30ام تیر عقبتر نمی رود (با توجه به اظهارات ابوترابی). با قبول این فرض می توان حدس زد که خامنه ای برای از بین بردن شائبه‌ی تحت فشار بودن، تاریخ نامه را به زمان قبل از اعتراضات تغییر داده است.

سوم. از یک زاویه‌ی دیگر منتشر کردن نامه با تاریخ فوق را می توان بنوعی تحقیر خامنه‌ای دانست. اینکه فردی در حد و اندازه‌ی ا.ن برای حکم حکومتی ارزشی قائل نمی شود،‌ بدون شک اعتبار خامنه‌ای را خدشه دار خواهد کرد.

چهارم. اختلافات فوق صوری بوده و تمام این کشمکش ها یک بازی از پیش طراحی شده است و حاکمیت قصد دارد تا افکار عمومی را منحرف کند. در صورت قبول فرض آخر هیچگونه اختلاف و شکافی را نبایستی در حاکمیت باور کنیم. با چنان نگاهی مناظره‌ی موسوی و احمدی نژاد هم یک بازی از پیش طراحی شده بوده. قابل باور و منطقی نیست که سران نظام جلسات چند هزار نفره تشکیل بدهند (بین مراجع، نمایندگان مجلس، ائمه‌ی جمعه، نیروهای امنیتی و نظامی و...) و در آن هواداران و حامیانشان را توجیه نمایند. اختلافات اینچنینی پایه‌های هر نظامی را به لرزه در می‌آورند، نظام بحران زده‌ی ج.ا. که جای خودش را دارد.

پنجم. نامه منتشر شده متعلق به خامنه‌ای نیست.
اگر نامه متعلق به خامنه‌ای نباشد، پس متعلق به کیست؟ برای این ادعا هیچ مدرک یا نشانه‌‌ای وجود ندارد. خامنه‌ای در چند هفته‌ی اخیر کاملاً با اقتدار ظاهر شده و اثری از ضعف یا بیماری در او مشاهده نمیشود. درباره‌ی خمینی و جعل کردن دستخط او توسط سید احمد هم ادعای مشابهی وجود دارد. روح الله حسینیان در گفتگوی اخیرش با سایت رجا نیوز به این ادعا پاسخ داده است:
حسينيان: مرحوم حاج احمدآقا جز يك واسطه بين امام و مسئولين نقش ديگري نداشت. اگر بعضي از مصاحبه‌هاي حاج احمدآقا در اوايل انقلاب را گردآوري و مطالعه كنيد، مشاهده مي‌كنيد كه برخي از اظهارات ايشان با تصميماتي كه امام در مورد آقاي منتظري گرفتند، به كلي متناقص است و به هيچ وجه قابل جمع نيستند، بنابراين كاملاً مشخص است كه اين نمي تواند كار حاج احمدآقا باشد. من براي نمونه عرض مي‌كنم كه وقتي حضرت امام نامه‌ 6/1 را به آقاي منتظري نوشتند، همه مسئولين كشور از جمله مقام معظم رهبري كه رئيس جمهور بودند، آقاي هاشمي كه رئيس مجلس بودند، آقاي اميني كه امام جمعه قم بودند، آقاي اردبيلي كه رئيس قوه قضائيه بودند، اينها همه خدمت امام رسيده و تقاضا كرده بودند كه نامه از راديو قرائت نشود. امام پافشاري مي‌كنند و بعد هم كه تصميم مي‌گيرند نامه خوانده نشود، مي‌گويند: "نه به خاطر اصرار شما، بلكه بيم از آن دارم كه مردم عصباني شوند و بريزند و آقاي منتظري را از بين ببرند،اما شما بدانيد در آينده گرفتار آقاي منتظري خواهيد شد. " اين نحوه تصميم‌گيري و سخن‌ گفتن، كاملاً نشان مي‌دهد كه اين تصميم متعلق به شخص امام بوده است.
در نهایت برکناری مشایی را بایستی حتمی دانست. طبعاً هدف اصلی از منتشر کردن این دستخط این است که احمدی نژاد را تحت فشار افکار عمومی قرار دهند. هواداران و پیاده‌نظام‌های جمهوری اسلامی، خامنه‌ای را به او ترجیح خواهند داد مگر آنکه احمدی نژاد به سربازان گمنام امام زمان اعتقاد راسخ داشته باشد.



پ.ن:
بخش‌هایی از سرمقاله‌ی امروز کیهان:

هـ : جديدترين «شاه» كار!! مشايي، مخالفت صريح و بي پرده وي با دستورالعمل اخير رهبرمعظم انقلاب درباره عزل وي از «معاونت اول رئيس جمهور» است. مشايي بلافاصله بعداز اطلاع از دستورالعمل رهبرانقلاب بر ضرورت حضور خود در اين پست كليدي تاكيد ورزيد و مخالفان خود را «حسود»!! و يا افرادي ناميد كه نگران رياست جمهوري وي در دوره يازدهم هستند!!...
نگارنده براين باور است كه مشايي و كساني كه او را اداره مي كنند قصد دارند، هزينه پذيرش دستورالعمل رهبرمعظم انقلاب را بالا ببرند! تا به خيال خود مانع از دستورالعمل هاي مشابه آقا در موارد ديگر شوند! مثلاً چنانچه در پي زد و بند پنهان با آمريكا بودند و رهبرمعظم انقلاب با هشدار و دستورالعمل خويش خواستار پايان دادن به اين زد و بند پنهان شدند، تأخير در اجراي دستور ايشان طبيعي!! جلوه كند!!... اين نكته و اين احتمال مخصوصاً بايد براي آقاي دكتر احمدي نژاد كه در ضديت با آمريكا جدي و مصمم است، هشداردهنده باشد تا خداي نخواسته از افرادي نظير مشايي ضربه نخورد و در نتيجه، به نظام ضربه نزند!
http://www.kayhannews.ir/880503/2.htm#other200
نامه‌ی احمدی نژاد به مشایی:
طي يك هفته اخير نيز اميدوار بودم كه با رفع برخي تبليغات منفي فشارها و جوسازيهاي بعضي رسانه ها و جريانهاي سياسي دولت بتواند از خدمات شما در جايگاه معاون اولي برخوردار بماند.
با منتشر شدن نامه‌ی احمدی نژاد به مشایی و یادداشت امروز (3مرداد) حسین شریعتمداری، مشخص می شود که تاریخ نامه درست بوده و احمدی نژاد تلاش می‌کرده تا در این فاصله نظر مثبت اصولگرایان را جلب کند. در زمان قائله‌ی کردان نیز احمدی نژاد ادعا کرده بود که کردان مورد تایید رهبری است خبری که پس از افزایش فشارها به دولت از سوی بیت رهبری تکذیب شد. بنظرم اینبار نیز خامنه‌ای پشت احمدی نژاد را خالی کرده و او را قربانی سیاست های خود کرده است.
یا شاید حکومت در این یک هفته منتظر سیگنال های ارسالی از سوی غرب بوده است.

پ.ن2(9مرداد 1388):
رهبری معظم فرمودند که مشایی در جایگاه معاونت رییس‏جمهور نباشند و ما اطاعت کردیم لیکن عده‌اي از مخالفین بر خلاف سخنان اخیر رهبری بازهم موضوع مشايي را مطرح مي‌ كنند تا به من فشار بياورند.
رییس‏جمهور در مورد دستور حكم رهبري براي رعایت مصلحت در انتصاب مشايي به معاون اولی گفت: من خدمت مقام معظم رهبري رسيدم و توضیحاتی دادم که قرار شد کارهایی انجام شود اما بعد از آن نامه توسط برخی نمایندگان محترم، درز پيدا كرد.
وی افزود: بعد از آن، بهتر تشخیص داده شد که نامه منتشر شود و بعد از آن اقدام كنیم و پس از آن نيز وي را به سمت رياست دفتر خودم انتخاب كردم.
احمدي‌نژاد تاکید کرد: رابطه بنده به عنوان رئيس‌جمهور با رهبري با رابطه شما با ايشان متفاوت است.
http://www.jahannews.com/vdch-vnm.23nw6dftt2.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر