۱۳۸۸ مرداد ۱۴, چهارشنبه

بازی بد و بدتر - Level Two (بخش نخست)

پرده‌ی بزرگ همراه با تشویق تماشاچیان به کنار میرود. رهبر ارکستر باتون (Baton) را درآورده و حضار سکوت می‌کنند. ویولن نوازان به جای ویلن سل جوانانی را به همراه آورده‌اند. رهبر دستانش را بالا برده و فرمان را صادر می‌کند. ویولنیست‌ها آرشه را گرفته و بر روی گردن جوانان می‌کشنند. خون فواره می‌زند، گلوها دریده میشوند و صدایی از گلو دریدگان در نمی‌آید. حضار ِ وحشت ِ زده فریاد می‌زنند تا آرشه ها به حنجره‌ها می‌رسند. تارهای صوتی که به آرشه برخورد می‌کند، صدای سحرانگیزی سالن را فرا میگیرد. کلیدهای شکسته‌ی پیانو، انگشتان پیانیست را پاره پاره کرده است. با هر ضربه خون بیشتری فواره می‌زند. نوازندگان دیوانه‌وار می‌نوازند. ترکیب بدیع خون و موسیقی عده‌ای را به وجد ‌آورده. از جای برخاسته و کف می‌زنند. سمفونی دروغ و ریا و حماقت در حال نواخته شدن است.




موومان[0] یکم: دروغ
احمدی نژاد منتظر حمله‌ی موسوی نماند. اصلاح طلبان پیشتر به او حمله‌ها کرده بودند. یکراست رفت سر اصل مطلب و نه گذاشت و نه برداشت و گفت هاشمی دزد است. دعوا بر سر فساد و جنایات 4 سال اخیر نبود، مسئله اینجا بود که از دید محمود جمهوری اسلامی از 3 تیر 1384 آغاز نشده است. احتمالاً برای او هم این سؤال پیش آمده که آقایان از کدام «گذشته‌ی درخشان» و «امام نازنین» دارند صحبت می‌کنند؟[1] به کدام سیاست خارجی حمله می‌کنند؟ [2] چاره‌ای نبود. امام امام کردن‌های کروبی را بایستی با مدرک پاسخ داد. کروبی می‌گفت:اما از امام نقل قول‌های دیگری هم که در تضاد مستقیم می‌باشند وجود دارد. احمدی نژاد پاسخ داد: اما من آنهائی را انتخاب می‌کنم که خودم لازم دارم و نه آنهائی که شما احتیاج دارید[3] . کسی نمیداند که آیا خمینی لپ‌های محمود را در خواب می‌کشد یا خیر ولی به احتمال قریب به یقین ایشان از موسوی گله‌مند هستند و در کابوس‌های شبانه به او خواهند گفت: دست من از این دنیا کوتاه است ولی تو بدان من به ریش خودم خندیدم اگر طرفدار رای مردم بودم[4] . این قرتی‌ها را چرا دور خودت جمع کردی؟[5] یحتمل رهنورد برای او لیوان آب خواهد آورد و می‌گوید: بازهم امام بود؟ میرحسین عرق صورتش را پاک می کند و پاسخ میدهد: بله! اینروزها مفسران «امام دموکرات» زیاد شده‌اند. چند نفر از آنها شب‌ها کابوس می‌بینند، خدا می داند.

برداشت عباس عبدی این بود که آمدن خاتمی حریف را وادار به تقلب می‌کند چونکه 8 سال دوری از قدرت را تحمل نخواهند کرد اما با 4 سال کروبی کنار می‌آیند [6] . با داشتن تجربه‌ی دو خرداد این انتظار از اصولگرایان می‌رفت که همچون دفعه‌ی قبل شکست را بپذیرند و محمود هم همچون ناطق نوری برای تممد اعصاب به کوه رفته و جو تبلیغاتی به راه افتاده را به فراموشی بسپارد[7]. غافل از اینکه اگر حریف 12 سال پیش تا کوه‌های البرز عقب نشینی کرده بود[8]، اینبار پیشاپیش، فرودگاه تهران را با توپ و تانک تصرف کرده بودند[9] . ملایان در زمان جنگ به بسیجیان قبولانده بودند که این دنیا دار مکافات است و بروید به فکر آن دنیا باشید. بسیجیان و سرداران برگشتند و با دیدن تکنوکرات‌ها و مراجع میلیاردر دریافتند که نه خیر، اگر دلار باشد این دنیا هم شیرینی های خاص خودش را دارد. این نکته را با خوردن 300 میلیارد دلار در ظرف 4 سال به زیبایی اثبات کردند. در روزگاری که برای 50 تومان آدم می‌کشند، گذشتن از این درآمد هنگفت به مردانگی زیادی نیاز دارد.

موسوی گفته اگر میدانستم که نظر خامنه‌ای به احمدی نژاد است فکر دیگری می‌کردم[10]. اتفاقاً خامنه‌ای چند جا تمام تلاشش را کرد تا به آقایان مستقیم و غیر مستقیم این نکته را بفهماند.[11] حال مشکل از کج بودن دوزاری بوده یا احساس خطر برای تکخوری پول نفت، خدا و بندگان عاقلش می‌دانند. البته موسوی تمام تلاشش را کرد تا به آقا بقبولاند که نه تنها مشکلی با شخص رهبر ندارد بلکه رابطه‌یشان نیز مرید و مرادی است[12]، اما انتقادات آنها از حد و اندازه خارج شده بود. آقایان بهترین دولت از دید آقا را به گند کشیده بودند. خامنه‌ای و سخنگویان رسمی (کیهان) و غیر رسمی‌اش سیگنال‌های لازم را مرتب ارسال می کردند و عامران و مزدوران بو می‌کشیدند تا مسیر را دریابند[11]. 15 خرداد که رسید خامنه‌ای بشدت از موسوی انتقاد کرد.[13] اگرچه موسوی دوباره خودش را به کوچه‌ی علی چپ زد[14]، اما هاشمی قضیه را گرفت و خواستار دور اندیشی رهبر شد ولی خامنه‌ای از دور اندیشی تعریف دیگری داشت. اینکه در افق چه میدیده بر ما پوشیده است. فیلم تقلب بزرگ در رژیم متقلب کلید خورده بود.

دروغگوی کبیر - دروغگویان صغیر


مردم هرگز به اندازه‌ی پس از شکار، در زمان جنگ و قبل از انتخابات دروغ نمی‌گویند.
بیسمارک صدراعظم آلمان[15]
دروغ بزرگ ِ «میزان رای ملت است» با اولین رد صلاحیت‌ها آشکار شد اما هنوز که هنوز است آنرا هر ساله در صور میدمند تا جماعت متوحش از فردای بدتر را به قیامت انتصابات بکشانند. دروغ بزرگ زنده است چونکه «دروغگوی کبیر»[15.1] زنده است. چگونه می توان خمینی را الگو قرار داد و احمدی نژاد، این فرزند به حق خمینی را به دروغگویی متهم کرد؟[16] اگر احمدی نژاد آمار دروغ می‌داد، موسوی و کروبی تاریخ را تحریف می‌کردند. مزه‌ی دهه‌ی نازنین 60[17] شاید هنوز زیر زبان خودی‌ها مانده باشد اما چیزی که از آن دوران برای مردم باقی مانده، نهضت انقلابی شب‌های جمعه است که جمعیت کشور را دو برابر کرد. جنگی است که هزار میلیارد دلار خسارت و 1 میلیون کشته و زخمی برجا گذاشت. زندان‌های دهه‌ی 60 است که دمار از روزگار مخالفین درآورد. صف پوشک کوپنی است که اخیراً به افتخارات این ملت افزوده شده است.

باز شدن دکان دو نبش «بد و بدتر» کار کدام شیر پاک خورده‌ای بوده معلوم نیست ولی باید از خامنه‌ای بابت پلمب کردن آن تشکر کرد. نه ناله‌های مصباح، نه لابه‌های بنی‌صدر و نه توسری های رهبر بر فرق ِ سر ِ اصلاحات، هیچکدام آقایان را قانع نکرد که برادر من کدام جمهوری؟ کدام دموکراسی؟ توجیه علمای ماهواره نشین همواره این بوده که دموکراسی قدم به قدم به دست می‌آید. البته قدم بعدی را روشن نمی‌کردند و معلوم نمیکردند که آقایان کاندیدا به کدام یک از اصول حقوق بشر یا دموکراسی پایبندند تا در آن راه قدم بردارند؟ از طرفی باور خود کاندیداها این بود که انتخاب بین اصلح و اصلح تر است و نه بد و بدتر. اگر مراد از دموکراسی قدم به قدم حذف ولایت فقیه یا کاستن اختیارات او بوده، خود اصلاح طلبان قبول زحمت کرده و وعده دادند که شخصاً شلوار ساختار شکنان را پایین میکشند.[18]

ترکیب شعار «اصلح و اصلح‌تر» در داخل و «بد و بدتر» در خارج، آش شعله قلم‌کاری برای ملت ایران پخت که خداراشکر با نجاست احمدی نژاد در دیگ آش، آنرا غیرقابل خوردن کرد. از شواهد امر پیداست که عده‌ای فتوا داده‌اند که با پاک کردن "عین نجاست" آش فوق قابل خوردن می‌باشد و جمهوریت از دست رفته (یا همان بازی بد و بدتر) را می‌توان دوباره به خورد مردم داد.

بازی بد و بدتر - Level Two

ورق خوردن چندین صفحه‌ای تاریخ، اصلاح‌طلبان را به میدان انقلاب پرتاب کرده است. با افزایش یافتن هزینه‌ی اعتراض، از میزان حضور مردم نیز کاسته شده. طبعاً با شعارها و اهداف قبلی نمیتوان اکثریت چرتکه بدست را به صحنه آورد، پس به ناچار بایستی سطح مطالبات را بالا برد یا شرایط اعتراض بدون خطر را فراهم کرد. اگر تا به دیروز اصلاح طلبان نیمه-خودی ِ خارج نشین، دموکراسی قدم به قدم و حذف تدریجی ولایت فقیه را تبلیغ می‌کردند (مسئله‌ای که مطرح کردنش در داخل جرم است)، امروز تلاش می‌کنند تا «بد و بدتر»ِ موسوی-احمدی نژاد را به هاشمی-خامنه‌ای تغییر بدهند.

نظام جمهوری اسلامی بر خلاف نظام شاهنشاهی این سعادت را دارد تا یک اپوزیسیون خودی داشته باشد. فرصت فعالیت در داخل کشور و توان تشکیلاتی آنها در خارج کشور، این امکان را به آنها خواهد داد تا اپوزیسون را کاملاً مصادره نمایند. روحیه‌ی فرصت طلبی موجود هم مانعی دربرابر هرگونه اقدام منطقی خواهد بود. هزاران مقاله و تحلیل نمی توانست تاثیری به اندازه‌ی حرکت عظیم و در خور ستایش محمود-خامنه‌ای داشته باشد[19]. بقول ویل راجرز: افکار مردم از طریق مشاهداتشان تغییر می‌کند و نه از طریق استدلال.[20] جناح راست به 80 درصد قدرت رضایت نداد. حرص و طمع سیری ناپذیر آقایان برای رسیدن به قدرت، باعث شد آقایان رودربایستی را کنار گذاشته و غیر مستقیم و بلند اعلام نمایند که مشروعیت نظام اسلامی از رای مردم نیست.

تصور ادامه پیدا کردن بساط دوره‌ی خاتمی (در بهترین شرایط) برای 8 سال دیگر تن موجودات با میانگین عمر 60 سال را می‌لرزاند. امثال ملت ایران به توفیق اجباری[21] عادت کرده‌اند. از اپوزیسیون درب و داغان ایرانی که انتظاری نمی‌رود، به ناچار بایستی به اشتباهات حاکمیت و موسوی دل بست. اشتباهاتی که مدتی است در حال رخ دادنند و شرایط را برای رادیکال‌تر شدن مطالبات و عبور از موسوی محیا می‌کند.


ادامه دارد...
پ.ن:
مقاله‌ی خواندنی آقای طبرزدی را از دست ندهید.
دو کلام حرف حساب با مهندس موسوی



[0]
موومان به معنای بخش کاملی از یک اثر بزرگ‌تر موسیقی است که خود آغاز و انجامی دارد. آثاری مانند سمفونی و کنسرتو و سونات هر یک از چند موومان تشکیل می‌شوند. گاه یک موومان از اثری در کنسرت‌ها اجرا می‌شود ولی اجرای هر اثر موسیقی وقتی کامل است که تمام موومان‌های آن اجرا شود.معمولا در اجرای آثار موسیقی پس از پایان یک موومان و پیش از آغاز موومان بعدی مدتی سکوت برقرار می‌شود. گاه برخی آهنگسازان مشخص می‌کنند که اجرای موومان‌ بعدی بلافاصله و بدون این سکوت شروع شود.در موسیقی اروپایی (بجز در اپرا) رسم نیست که شنوندگان در طول اجرا یا پس از پایان هر موومان نوازندگان را تشویق کنند و این کار پس از اتمام همه اثر انجام می‌گیرد.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D9%88%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86

[1]
احمدي نژاد ادامه داد: همان موقع امام اين جواب را دادند و من همان جواب امام را به شما مي‌دهم. من راجع به رژيم صهيونيستي صحبت كردم ولي شما چرا ناراحت مي شويد؟ من گفتم هولوكاست كجا واقع شده و چرا جواب آن را بايد فلسطين بدهد. شما مي‌گوييد به ايتاليا رفته‌ايد و شما را تحويل گرفته‌اند. نوش جانتان! از نظر من دنيا فقط چند كشور اروپايي و آمريكايي نيست. آقاي كروبي به موازين امام برگرديد. اينقدر انحراف از موازين امام از شما بعيد است.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8803131265

[2]
اقاي موسوي در همين عربستان رابطه ما الان چطور است رابطه آقاي موسوي چطور بوده من نمي خواهم بگويم در دوره جناب اقاي موسوي از گذرنامه وفرودگاه ايشان چه بردند انجا و دستگير شد وچه بساطي عليه کشور راه افتاد اما همين مقدارمي گويم که رابطه ما با انها قطع شد. يعني طوري عمل کردند دردوره اقاي موسوي که رابطه از اساس قطع شد با عربستان، من تعجب مي کنم حالا ايشان نگران رابطه با عربستان هستند بله ماهم نگران هستيم کي دائما مقاله مي نوشت برخوردهاي تند مي کرد جمعي از دوستاني که الان در مشارکت اند و الان در ستاد جناب اقاي موسوي فعاليت مي کنند اينها اصلا اعتقاد نداشتن .
درموضوع فلسطين اشغالي خوب است که اقاي موسوي ذهنشان را ببرند مواضع خودشان را مرور کنند .جناب اقاي موسوي صريحا اعلام کردند که ما نيروي نظامي مي فرستيم
در کنار مقاومت فلسطين عليه اشغالگران بجنگند، ايشان اعلام کردند که بايد رژيم صهيونيستي محو بشود.
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=526001

[3]
ﻣﻦ ﺑﻪ ﻳﺎد ﻣﯽ ﺁورم ﮐﻪ در ﭘﻠﻨﻮم هشتم ﮐﻤﻴﺘﻪ اﺟﺮاﺋﻴﻪ اﻧﺘﺮﻧﺎﺳﻴﻮﻧﺎل ﮐﻤﻮﻧﻴﺴﺖ وﻗﺘﯽ ﺑﻮﺧﺎرﻳﻦ. ﺑﻪ اﻳﻦ ﻧﻘﻞ ﻗﻮل هﺎ اﺳﺘﻨﺎد ﻣﯽ ﮐ ﺮد، ﻣﻦ او را ﻣﺨﺎﻃﺐ ﻗﺮار دادم و ﮔﻔﺘﻢ "اما از لنین نقل قول‌های دیگری هم که در تضاد مستقیم می‌باشند وجود دارد" بعد از یک پریشانی کوتاه بوخارین پاسخ داد" این را من می‌دانم، اما من آنهائی را انتخاب می‌کنم که خودم لازم دارم و نه آنهائی که شما احتیاج دارید." حاضر جوابی این تئوریسین بدین گونه نمودار می‌شود! لئون تروتستکی - انقلاب مداوم
http://www.marxists.org/farsi/archive/trotsky/works/1931/em/em6.pdf

[4]
خمینی در خرداد 60، سه بار، رأی مردم را پوچ شمرد: « اگر ملت موافقت کند،من مخالفت می کنم . اگر 35 میلیون بگویند بله من می گویم نه . اگر صدای مرگ بر خمینی را از زبان تمام مردم بشنوم، خود را مکلف به عزل بنی صدر میدانم .
پیش از ﺁن نیز، معنای دلخواه فرعونیت خود را به طاغوت داد : " اگر فقیه در کار نباشد، ولایت فقیه درکار نباشد، طاغوت است. یا خدا است یا طاغوت. اگر رئیس‌جمهور با نصب فقیه نباشد طاغوت است » ( صحیفه نور - جلد 9 - ص253 ).

[5]
جمهوری اسلامی افزود: «اين افراد با حركات جلف درحالي كه عكس هائي از مهندس موسوي را با خود حمل مي كنند وانمود مي كنند كه حاميان وي هستند.» در این خصوص، روزنامه جمهوری اسلامی نظر میرحسین موسوی را جویا شده است که به نوشته این روزنامه میرحسین این پاسخ کوتاه را داده است:«اينجانب به ارزش هاي اسلامي پاي بند هستم و اين قبيل تحركات را اقداماتي در جهت تخريب مي دانم و با آن مخالفم .»
http://bamdadkhabar.com/2009/05/post_1829/

[6]
تقريباً مشخص بود كه مجلس زير بار پرداخت مستقيم يارانه‌ها نخواهد رفت، اين اطمينان را مي‌شد از اظهارات صريح و پيشين رييس مجلس و ساير دست‌اندركاران بودجه دريافت... چرا مجلس كه هميشه مدعي بود در برابر تورم حساس است به يكباره به اين سياست رضايت داده است؟ .. يك دليل عام و يك دليل شخصي مي‌توان در اين ميان ديد. دليل عام آن ترس ناشي از ازدست دادن صندلي رياست جمهوري است، كه با حضور آقاي خاتمي بيش از پيش محتمل شده است. ...دليل شخصي موافقت مجلس با اين طرح هم چندان پنهان نيست، زيرا با انتخاب مجدد رييس فعلي دولت، اميد مي‌رود كه برخي افراد كه درصدد تكيه زدن بر اين صندلي هستند، خود را براي چهار سال بعد آماده كنند، در حالي كه آمدن فرد ديگري بجاي فرد فعلي، اين انتظار را هشت سال ديگر به تأخير مي‌اندازد!
آنان كه خواهان دو قطبي كردن انتخابات بودند، اكنون بهتر از هر زمان ديگري مي‌توانند دستاوردهاي اين سياست خود را نظاره كند. ...
http://www.ayande.ir/1387/12/post_716.html

[7]
ناطق نوری: آن شب در خواب دیدم در یک دریـای پرتـلاطم سوار قایقی هستم که کف ندارد. یک وقت دیدم دستم روی ساحل است و سه تا جوان آمدند گفتند مـادرت منتظرت است. خدمت مـادرم رسیدم دیدم به حالت انتـظار ایستاده و گریه می کند. گفتم مـادر حاج آقـا کجاست؟ گفت نمـاز می خواند. من هم رفتم اقتـدا کردم و با پدرم نمـاز خواندم. فردا خواب را برای آقـای معزی گفتم. خنده ای کرد و گفت: بالأخـره معنـی اش ایـن است کـه رأی نمـی آوری. وی در ادامـه افـزود: هرچـه بـه انتـخابـات نزدیک تـر می شویم، جـو تبـلیـغاتـی سنگین تر می شود. می گفتند: اگر ناطق نوری بیاید، اسلام طالبان حاکـم می شود و به مردم فرصت ندادند فکر کنند این ناطق مگر همان ناطقی نیست که در زمان وزارت کشور با کسانی مـانند اکـبـر گنـجی که ریختند در خیابان ولـی عصـر و دختران مـردم را کتک زدنـد، به دستـور حضـرت امـام (ره) برخورد کرد؟ در حالی که کسی در آن فضا جرأت نمی کرد جلوی آنها را بگیرد. حالا مـا شدیم طالبان و این آقایی که آن روز زنان و دختران را کتک می زد، شده است آزادی خواه و اصلاح طلب.
آفتاب یزد ش ٣۰۷ (۲۹/۱۱/۷۹)
در مصاحبه با فرزاد حسنی در ویژه برنامه‌ی انقلاب اشاره می‌کنند که 3ام خرداد به کوه رفته و مردم از دیدن چهره‌ی شاداب ایشان متعجب شده‌ بودند.

[8]
...انتخابات كه برگزار شد، آقاي خاتمي با يك آراي خوبي انتخاب شدند. به دليل اينكه آراشان بالا بود، هم‌نفس بالابودن راي و هم اطرافيان آقاي خاتمي، يك فشار سنگيني را به جامعه سياسي ايران وارد كردند. بد نيست يك طنزي از قول آقاي پرورش بگويم.من رفته بودم اصفهان آقاي پرورش شوخي مي‌كرد، مي‌گفت من شش ماه يك سال بعد از 2 خرداد شمال بودم، داشتم مي‌آمدم، ديدم بالاي قله البرز هفت، هشت نفر آدم هستند، نگاه كردم ديدم اينها دوستان ما هستند، گفتم آن بالا چكار مي‌كنيد؟ گفتن ما از تهران فرار کردیم ،بابا تهران را دارند مي‌گيرند، تو هم نرو سمت تهران.
ناگفته‌های عوض علی کردان
http://nezamabad.com/detail.asp?lang_id=1&id=3537

[9]
بستن فرودگاه جديد تهران: 'اقدامی در جهت حاکميت سياسی سپاه پاسداران؟'
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/story/2004/05/040511_ssabaairport.shtml

[10]
من فکر نمی کردم که مقام معظم رهبری اینقدر به رئیس جمهور علاقه دارد و شاید اگر این از اول گفته می شد من یک فکر دیگری می کردم!
http://www.bbc.co.uk/persian/lg/iran/2009/07/090708_op_ir88_mousavi_3tir.shtml


[11]
حسین شریعتمداری:«آیا آنان وقتی در یک روش به بن بست می رسند به روش دیگر روی نمی آورند؟ آمریکایی ها در پاکستان ابتدا تلاش وافری کردند تا از طریق تبلیغات و دیپلماتیک، بی نظیر بوتو را به قدرت برسانند و از طریق او پاکستان را بدوشند ولی زمانی که دریافتند به هیچ قیمتی حزب او توان به دست آوردن اکثریت را ندارد به روش دیگری متوسل شدند. این یک عبرت است. بعضی از اصلاح طلبان سابقه روشنی! در این خصوص دارند».
-شریعتمداری مخالفان احمدی نژاد را با "طلحه، زبیر، معاویه، عمروعاص، حجاج و ابوموسی اشعری" و دولت کنونی را با دوران امام علی علیه السلام مقایسه کرد.
-اگر عاشورایی دیگر مانند عاشورای سال 61 هجری در پیش باشد، امام حسین(ع) و یارانش شهید نخواهند.
-رهبر ایران به اعضای دولت گفت: «برای کارهای خود طوری برنامه ریزی کنید که گویی پنج سال دیگر در قدرت قرار دارید.
- اخطار خامنه‌ای به کمیته‌ی صیانت از آرا.
-فراخواني بسيج به عرصه انتخابات. سردار جعفري خواستار مقابله با دشمنان داخلي شد.
-فتواي شرعی مصباح یزدی براي تقلب در انتخابات.
-خوب بودن وضع اقتصادی
-شاه سلطان حسین خواندن خاتمی
-انتقاد خامنه‌ای از کمیته‌ی صیانت از آرای موسوی و کروبی.

[12]
ولایت فقیه، ما را در مقابل کودتا و خودمختاری‌ها حفظ کرده است
موسوی: رهبری محور وحدت ملت ماست
از هر فردی که به قانون اساسی و رهبری وفادار باشد در دولتم استفاده خواهم کرد
بقیه‌ی اظهارات موسوی درباره‌ی خامنه‌ای در قلم نیوز

[13]
به گزارش خبرگزاری آفتاب، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، با اشاره به حضور برخی جوانان علاقمند به نامزدها در خیابان‌ها طی نطقی به مناسبت سالروز مرگ آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: «... مبادا این مسئله به مجادله و درگیری و اغتشاش بیانجامد که اگر کسی اصرار به این مسئله داشته باشد حتماً یا خائن است یا بسیار غافل».

[14]
سخنان رهبری در مرقد امام، ضامن پیروزی موسوی
http://www.ghalamnews.ir/news-18568.aspx

[15]
“People never lie so much as after a hunt, during a war or before an election.”
Otto von Bismarck

[15.1]
زمان : 10 دي 1357 / 1 صفر 1399
مكان : فرانسه ، نوفل لوشاتو
امام : اصل جمهوري همين است كه در مملكت شما هم هست ؛ كه آراي عمومي مردم آن را تعيين مي كند. اسلامي مي گوييم ، چرا كه قانون اساسي ما براساس آن است .قانون اساسي فعلي را بررسي مي كنيم ، آنچه با اسلام موافق است مي پذيريم و هر جا كه تناقض دارد رد مي كنيم . جمهوري است ، يعني دموكراتيك ؛ و اسلامي است ، يعني قانون آن اسلامي است .
[ژاك روبر: بجز رياست جمهور، آيا نظرتان حضور پارلمان ، و احزاب و مقابله احزاب هم هست ؟]
امام : بله ؛ همه اينها هست .
[ژاك روبر: آيا تغيير، مثل فرانسه است ؟]
امام : بله ، همين طور است ؛ اما‍ ‍[این امای تاریخی پدر قانون اساسی را در آورده است. طبق قانون فعلی عرق خوری هم آزاد است مگر آنکه خلاف اسلام باشد] قانون ما اسلام است
(صحیفه نور- جلد پنجم - صفحه 309)
كلود شايه "نماينده مخصوص كاخ اليزه " و ژاك روبر "مدير كل سياسي و مسئول امور خاورميانه و ايران و رئيس امور كنسولي در وزارت امور خارجه فرانسه
......................
(( .. مطبوعات در نشر همه حقايق و واقعيات آزادند . هر گونه اجتماعات و احزاب از طرف مردم در صورتي كه مصالح مردم را به خطر نيندازد آزادند و اسلام در تمامي اين شوون حد و مرز آن را تعيين كرده است … )) صحيفه نور ، ج 2 ، ص 280 ، 11/8/57
......................
جلد پنجم - صفحه 132 - مصاحبه با تلويزيون "تايمز" درباره آينده ايران
زمان : 6 آذر 1357 مكان : پاريس ، نوفل لوشاتو
-[چه تغييراتي در نظر داريد كه در ايران آينده بدهيد؟]
-حكومت اسلامي يعني يك حكومت مبتني بر عدل و دمكراسي و متكي بر قواعد وقوانين اسلام و بيش از اين فعلا وقت ندارم.

منبع:وبسایت تبیان

[16]
موسوی در مناظره با کروبی: آيا صندلي رياست جمهوري اينقدر ارزش دارد كه اينقدر دروغ بگوييم و سياه‌نمايي كنيم؟

[17]
... هر چه بخواهند فضاي آن موقع را تخريب و سياه‌نمايي كنند باز اين خاطرات مردم از بين نخواهند رفت و ما امروز اعلام مي‌كنيم كه در صورت پيروزي باز هم توجه اصلي‌مان به اقشار مستضعف خواهد بود ما اقتصاد صدقه‌اي نخواهيم داشت و معتقديم اگر پولي در اختيار دولت است حق مردم است كه بايد به بهترين شكل هزينه شود.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8803180007


[18]
ميرحسين موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري فارس:كساني كه ساختارشكنانه عمل مي‌كنند و مخالف نظام هستند، برخورد با اين افراد را به عهده دستگاه امنيتي مي‌گذاريم
حمله کروبي به خاتمي در مصاحبه با نيوزويک
انتقاد اصلی شما به جنبش اصلاحات در دوران خاتمی چیست؟مهمترین آن، دیدگاه تخریبی آنها بود. آنها اسلامیت جمهوری اسلامی را زیرسوال بردند. جمهوری اسلامی، نظامی بر آمده از مردم است، در کشوری کهاکثریت مردم آن مسلمانند.
(1386)http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=7610

کروبی تاكيد كرد: اصولي مانند جمهوريت و اسلاميت نظام هيچ‌گاه تغييرپذيرنيستند (خرداد 88)
http://iranfoxnews.com/iran/politic/490-1388-03-10-18-04-08.html


[19]
بخشی از کامنت من در بالاترین که دو روز مانده به انتخابات.
می‌گویند تا 10 سال دیگر ناسا آدم به مریخ می‌فرستد. اینطرف‌تر خبر آمده که باهوش‌ترین ملت جهان بعد از 100 سال به این نتیجه رسیده‌اند که اسلامیت نظام باید حفظ شود.
خبر آمده که در عراق، لبنان و افغانستان انتخابات دموکراتیک برگزار می‌شود. اینطرف‌تر می‌گویند برای رسیدن به دموکراسی به 300سال زمان نیاز داریم.
تمام امید من به وقاحت احمدی نژاد است. امید به سیلی آبدار او به گوش این جماعت، مرا امشب بیدار نگه می‌دارد. خدایا مرا ناامید نکن!
بردار گرامی این جنگ زرگری به ما مربوط نمی‌شود. دعوا بر سر 300میلیارد دلاری پولی است که سپاه می‌خواهد تنهایی بخورد. نگاه کنید که تمام آخوندهای مفت‌خور و فاسد الآن پشت موسوی جمع شده‌اند. نه بحث حقوق بشر و نه دموکراسی.
انشاالله که محمود کوتاه نمی اید.
http://balatarin.com/permlink/2009/6/7/1611319#c-1811185

[20]
“People's minds are changed through observation and not through argument”
Will Rogers

[21]
توفيق اجباري (عباس عبدی)
...شايد برخي فكر كنند كه چپ‌هاي ساندينيست متفاوت از ديگر چپ‌هاي آمريكاي لاتين يا آسيا بوده‌اند و از ابتدا با ذهنيت دموكراتيك و با التزام به تبعات آن انقلاب كرده‌اند، اما به نظر مي‌رسد كه چنين امري وجود نداشته، و آنان هم كمابيش مثل ديگر نيروهاي چپ در سراسر دنيا بوده‌اند، و فقط توفيقي اجباري نصيب آنان شده بود كه مجال اتخاذ سياست سركوب را نيافتند. و البته همين نكته براي آنان مثبت است چرا كه از اين توفيق اجباري استقبال كردند. و كسي هم در مقام محكوم كردن آنان به دليل كار انجام نداده نيست و نمي‌تواند باشد.
http://www.ayande.ir/1386/03/post_255.html>

۳ نظر:

  1. آفرین که در این هیاهوی کر کننده، گوشه ای به آرامش، خوب و بادرایت می نویسید...
    بخش هایی از این یادداشت، فوق العاده بود و آغاز آن تکان دهنده و هولناک؛ که تنها از قلمی قدرتمند و مسئول بر می آید...

    پاسخحذف
  2. می گم داریه جان اگر روزی خواستی شاه یا رییس جمهور بشی به من بگو که حتمن بیام گارد مخصوصت بشم.
    این بی شعورهای نفهم که لیاقت قلم تو را ندارند تا بفهمند با این همه حوصله و ظرافت مطالب را جمع می کنی و بعد می نویسی تا یک مشت بی سواد تازه سیاسی شده بخوانند. اینها تا همین 2 ماه پیش دعواشون سر شماره دادن به فلان دختر یا ترمز زدن وسط اتوبان برای فلان فاحشه بود و حالا همشون سیاسی شدن و بدتر از همه نظر بده و به چهارتا درس خونده سیاست هم میگن خفه تو ساکت نمی فهمی ما بهتر می دونیم.
    درود بر تو

    پاسخحذف
  3. عالی بود . مشتری شدیم .
    نگاهت را می پسندم . نگاه روشنفکرانه . خارج از تقدس . آزاد .
    تبریک می گم

    پاسخحذف