۱۳۸۸ خرداد ۸, جمعه

شارلاتانیسم در خبررسانی

امروز به بالاترین مطلبی با مضمون زیر ارسال شد:

علیرضا نوریزاده و محسن سازگارا هم از کروبی حمایت کردنند !
هرچند که بعد از دزدیه شدن سرودهای آفتابکاران جنگل و ای ایران، چارشاخ ماندن بابت شنیدن چنین خبرهایی چندان منطقی نیست، بی‌تفاوت بودن مخاطبین در برابر چنین جعل بی‌شرمانه‌ای(آنهم از برنامه‌ی پرمخاطبی چون تفسیر خبر) جای تاسف بسیار دارد.
درحالیکه جناب نوری زاده و آقای سازگارا وبسایت شخصی دارند و باوجود موجود بودن فایل صوتی و تصویری صحبت‌هایشان بر روی وبسایت VOA)، چرا تلاش می‌شود تا مواضع شخصی‌یشان از طریق تربیون‌های غیرمستند و کم اهمیت به سمع و نظر بیندگان برسد؟مگر تابحال اظهار نظرها و موضوع‌گیری‌های رسمی کاندیداها از تربیون «جمعی از خاله‌زنک‌های مقیم تهران» اعلام میشده که حالا تربیون‌های مشابه برایمان سند موثق گشته‌اند؟

برنامه‌ی تفسیر خبر- چهارشنبه- 6 خرداد 1388
37:00:حرفهای آقای کروبی تا حدی بخاطر افراد دور و برشان بنظر می‌رسد که اقتصاد بازتر در نظر ایشان است... آقای موسوی با توجه به نیروهای چپ گرایی که دور ایشان هستند یک سیاست بسته و چپ‌تر را دنبال می‌کنند.
بخش بزرگ برنامه‌های کاندیداها انتقاد از آقای ا.ن. است ولی آنجاییکه به راه حل های اجرایی می‌رسند بیشتر حرف‌های آقای کروبی بوی اقتصاد آزاد و سیاست درهای باز و جلب دنیا می‌دهد.
همه‌ی کاندیدها باید توجه داشته باشند که یک پای هر برنامه ی توصعه‌ی اقتصادی در کشور ما در بعد توسعه‌ی سیاسی و فرهنگی قرار می‌گیرد یعنی آن توسعه‌ی متوازن که سالهاست در دنیا در موردش بحث می‌شود یک امر واقعی است. نمی‌شود در کشور حرف از توسعه‌ی اقتصادی و حرف از حل مشکلات زد مگر آنکه مشکلات سیاست خارجی ایران را حل بکنیم و در سیاست داخلی ایران هم اقتصاد آزاد رقابت آزاد سیاسی می‌خواهد، دموکراسی می‌خواهد، حقوق شهروندی می‌خواهد و توسعه‌ی فرهنگی،‌کتاب آزاد و مطبوعات آزاد می‌خواهد و یک مجموعه‌ی بهم پیوسته هستند.
کاندیداها باید نشان بدهند که مرد متوازن حرکت کردن هستند.
48:09 سازگارا:دیشب یک سؤال از من مطرح شد که اگر بازهم نرویم رای بدهیم بازهم ا.ن. رئیس جمهور می‌شود. آنموقع نشد که جواب بدم. دوره‌ی قبل رای ندادن مردم ا.ن. را رئیس جمهور نکرد. این کروبی بود که بار رای مردم انتخاب شده بود اما سپاه با تقلب کردن جابجا کردن حدود 10 میلیون رای ا.ن را رئیس جمهور کردند.
سازگارا:49:42 آقای خامنه‌ای هم کاندیداها را تعیین می‌کند چون شورای نگهبان زیر دست ایشان است و هم مهندسی می‌کند و هم با هادیان سپاه می‌خواهند که ا.ن. را نگه دارند. ضمن اینکه پسر آقای خامنه‌ای هم پشت ا.ن. است.
در یک همچین سناریویی که از صدر تا ذیلش در دستان خامنه‌ای است آیا رای دادن فایده‌ای دارد یا نه؟ آیا بریم رای بدیم یا نه؟
دور قبل با بازی‌ای که کردند نشان دادند که مردم تاثیری ندارد الآن مسئله همه این است. همه‌ی امید کاندیدهای اصلاح‌طلبان این است که 60 درصدْ تحریمی‌های کشور به صحنه بیایند تا آنطرفی‌ها بترسند و تقلب نکنند. نقشه‌ی آنها این است که ا.ن را همان بار اول از صندوق درش بیاورند.
52:48: سازگارا:بنظرم الآن بایستی از کاندیداهایی که بسوی مردم دست دراز کرده‌اند که بیایید و رای بدهید ولو سفید تا ا.ن اکثریت را بدست نیاورد، باید از اینطرف به آنها گفت که شما هم متقابلاً به مردم 2تا قول رو بدید تا دلشون گرم بشه:
قول اول ابنکه از خواستهای مدنی اقشار مختلف مردم دفاع کنید
روشن به مردم قول بدید که آن مانعی که بهش برخوردید که مطمئناً آقای خامنه‌ای و دستگاه زیر نظر ایشان خواهد بود چونکه سپاه و قوه‌ی قضاییه‌ی زیر نظر ایشون معلمان و اقلیت‌ها و... را سرکوب می‌کنند.
بنابراین قول دوم کاندیدها باید روشن به مردم بگویند که هرجا به هر مانعی که برخوردند بیایند مردم بگویند.
همینجا اینها می‌توانند آزمایش پس بدهند و به مردم بگویند که اگر آمدید و به ما رای دادید و بعد تقلب شد، شفاف به شماها گزارش می‌دهیم که کجا تقلب شد و چه کسی مسئول است(نه بطور کلی که 2 ساعت خوابیدیم و فلان شد)

۲ نظر:

  1. من برنامه چهارشنبه شب را به طور کامل دیدم.حرف شما کاملا درست و عین جملات است.اما من(و دوستانم نیز)برداشتی نزریک به مطلبی که شما به نقد کشیدید داشتیم.این را در نظر بگیرید که موضع دو کارشناس نام برده نسبت به گذشته تغییر محسوسی داشت.بویژه جناب آقای نوریزاده که بر خلاف گذشته از تحریم حمایت نکردند.مسلما انتظار حمایت همه جانبه این دو کارشناس از یکی از کاندیداها را نداریم،ولی چند بار تایید برنامه های روشن و منطقی آقای کروبی در زمینه های مختلف از سوی هر دو نفر آنها جای تامل و البته اعتبار بیشتر قائل شدن برای آقای کروبی "نسبت به سه تن دیگر"را دارد.

    پاسخحذف
  2. آقا رامین متاسفانه بنده با شما کاملاً هم نظر نیستم. من فکر می‌کنم بین «حمایت کردن از یک کاندیدا» و «تحلیل فضای انتخابات» تفاوت بسیار زیادی وجود داره.
    حرف آقای سازگارا این است که اگر کاندیداها قصد دارند رای مردم را بدست بیاورند، بایستی یک قول‌هایی به مردم بدهند.
    همچنین ایشان اعتقاد دارند که بخاطر ساختار موجود، مشکلات جدی مردم از طریق شرکت انتصابات حل نمی‌شود.

    پاسخحذف